„DAKAR“ 2000 – 22. ročník
V tomto ročníku se opět dojíždělo do cíle jinam než do Dakaru. Trasa tentokrát vedla napříč celou Afrikou a účastníky zavedla do cíle až pod egyptské pyramidy.
V roce 150. výročí své existence vyslala Tatra na trať známého motoristického maratonu znovu své reprezentanty. Tovární tým tvoří i v tomto roce dva automobily. V prvním voze T 815 4×4 startovala posádka Loprais, Stachura, Gillar (s.č. 407), ve druhém kamionu T 815 4×4 HAS jela posádka Sklenovský, Kořený, Ing. Kalina (s.č. 414). Nezbytnou technickou pomoc zajišťovali dva mechanici Petr Hamerla a Martin Kahánek. Informační, organizační a manažerské povinnosti byly poa dobrých zkušenostech z minulého ročníku svěřeny společnosti Duo Milana Lopraise z Frenštátu pod Radhoštěm. S kamionem Tatra se na start postavil stejně jako v loňském roce BR LUBRAX LETKA TEAM. Ve voze Tatra 815 4×4 HAS startovala posádka Ing. Tomeček, de Azevedo, Ing. Vodák (s.č. 408). Služeb našich kamionů již tradičně využila řada zahraničních účastníků. V kategorii automobilů jela posádka Bílek, Dostál na vzhledově i technicky velmi zajímavém voze Dodge RAM 4×4 (s.č. 394). Bohaté zastoupení jsme měli rovněž v kategorii motocyklů. Na stroji Honda XR 400 startoval Ivo Kaštan (s.č. 104), na motocyklu KTM 660 jel Oldřich Bražina (s.č. 193) a na čtyřkolce Yamaha se na start postavil Josef Macháček (s.č. 201).
V prvních etapách trápil účastníky hustý porost. Velký problém to byl hlavně pro kamiony. Pořadatelé asi nepředpokládali, že tudy pojedou také obrovské nákladní vozy. Výsledkem byly výrazné stopy na kabinách i nástavbách kamionů. Husté větve doslova likvidovaly okna i karoserie vozidel a zpětná zrcátka byla k nepotřebě – v mnoha případech přestala totiž existovat. U vozu Sklenovského posádky to nakonec skončilo zasklíváním levých zadních dveří plechem. Velkým soupeřem našich kamionů opět byly vozy Kamaz. Rusové jeli nejen rychle, ale také takticky. Lopraisova posádka zůstala věrna své taktice, šetřila vůz, neriskovala a čekala na náročné pouštní etapy. Tomečkova posádka byla ochotna riskovat a hned v úvodu soutěže se pohybovala v popředí klasifikace. V dalších etapách Lopraisova posádka odstup od prvních postupně snižovala. V cíli šesté etapy v Niamey však na všechny čekala velmi nepříjemná zpráva. Vzhledem k nebezpečí útoku teroristických skupin byla soutěž přerušena. Pořadatelé museli improvizovat a řešením dané situace byl nakonec letecký most z Niamey do Sabhy. Náročnost dalších etap po přerušení nebyla dána obtížností terénu. Jednalo se v pravém slova smyslu o rychlostní sprint a dominantním znakem byla rychlost. Kamiony běžně překračovaly průměrnou rychlost 100 km/h a začaly se projevovat problémy se spotřebou. Schylovalo se k obrovské bitvě mezi vozy Kamaz a Tatra. Nedalo se taktizovat a soutěž se stala bojem o vteřiny. Rozhodující bitva nastala v posledních etapách. Skvěle si vedla Lopraisova posádka, která dvakrát po sobě vyhrála etapu. Dávku smůly si však vybrala dosud na druhém místě jedoucí Tomečkova posádka. Zradil je šroub páky řízení. V závěru tak nastala velmi zajímavá situace – do poslední specielní zkoušky kolem pyramid v Gize nastupovala tato posádka na třetí pozici s náskokem pouhých devíti vteřin. Tento náskok před Kabirovovou posádkou na voze Kamaz se však nepodařilo udržet a Tomečkova posádka nakonec tedy obsadila v cíli soutěže čtvrté místo. Lopraisova posádka po skvělém výkonu obsadila konečné druhé místo a Sklenovského posádka dojela do cíle soutěže na šestém místě klasifikace kamionů. Vzhledem k tomu, že tato posádka jela jako rychlý doprovod, jedná se opět o velmi dobrý výsledek. Souboj o konečné pořadí mezi kamiony byl opravdu pozoruhodný. V cíli se rozdíly počítaly nejen na minuty, ale skutečně na vteřiny.
Naše posádka na voze Dodge si ze začátku rallye vedla dobře a jela bez vážnějších problémů. Jenže ve čtvrté etapě došlo u jejich vozu k protržení vzduchového filtru a k následnému proniknutí velkého množství prachu do motoru. Smutný osud této posádky se završil tím, že musela zanechat auto v Africe. Motocyklisté se v tomto ročníku nepotýkali s vážnými problémy. Oldřich Bražina dorazil při své premiéře do cíle na celkově 47.místě, Ivo Kaštan obsadil v cíli 29.místo a Josef Macháček na čtyřkolce Yamaha dojel do cíle mezi motocyklisty na 67.místě a zvítězil ve své kategorii.